Lansering av Jästbolaget och Kronjäst

I dagarna lanserade vi gladeligen två nya siter för Kronjäst och Jästbolagets räkning. Egentligen två separata samarbeten och projekt även om de är tight sammankopplade med varandra. För de två bolagen kom också två olika syften och målgrupper där Kronjästs målgrupp rör den privata sektorn med bullmammor och bullpappor som bakar för att de finner glädje i det medan Jästbolaget riktar sig som storleverantör till industri, bagare och bagerier. En viktig sak som inte framgick i deras tidigare webbsida är Jästbolagets höga nivå av forskning och som ledande jästleverantör med fokus på miljö och utveckling av deras produkter.

För att uttrycka glädjen i att baka funderade vi på hur det kunde visas på Kronjästsiten, där minimum med fokus lades på GI eller annat tråkigt. Idén med bullmammor och bullpappor symboliserades med mycket illustrativa bilder med vink till 50-talets baktraditioner och fotografier som visar lyckliga situationer med nybakat gott. För vem blir inte glad av en varm kanelbulle?

För Jästbolaget var det viktigt att visa alla mervärden som de erbjuder. Exempelvis att deras kund kan få en egen produkt anpassad efter deras egen bakprocess och att det finns specialisthjälp för att finjustera processen för att nå bästa möjliga resultat. Vikten lades på att siten tydligt ska återge en bild över vilka Jästbolaget är och vad de erbjuder till deras besökare.

Eftersom vi går efter mottot att göra ungefär rätt men inte exakt fel får nu de nya siterna leva och där ett nytt arbete påbörjas; med kundens innhållsproduktion och mätningar över vad som inte fungerar och fungerar.

Kika in och hitta bakinspiration, för stora bak som små!